Khamis, 29 Ogos 2013

Haram Di Pulau Pinang - TANDA PUTERA


Sebuah filem sejarah yang telah lama ditunggu pelancarannya akhirnya akan bermula tayangannya hari ini.
Sebuah filem yang mengisahkan mengenai tragedi 13 Mei itu merupakan filem yang sejarah yang mempertontonkan semula sejarah dahulu seperti mana filem sejarah lain antaranya Bukit Kepong dan lain-lain.
Filem ini dapat ditonton dipawagam yang berdekatan kecuali di Pulau Pinang. Ini kerana semalam (kelmarin) kerajaan Pulau Pinang telah mengharamkan filem sejarah ini. Menurut sumber, kerajaan Pulau Pinang telah mengarahkan supaya pawagam di negeri itu tidak menayangkan filem Tanda Putera.

Jika dilihat sebelum ini, pernayangan filem New Village yang mengangkat Komunis Malaya sebagai hero mendapat sokongan dan lantangan suara suapaya filem itu ditayangkan, tetapi kenap filem Tanda Putera ini pula dihalangnya?
Walaubagaimanapun, filem kerajaan Pulau Pinang WAJIB menayangkan filem ini di pawagam-pawagam besar dinegerinya, kerana filem ini terikat dengan SKIM WAJIB TAYANG oleh FINAS. (Baca Tentang SKIM WAJIB TAYANG di web FINAS)

**Ramai-ramai pergi tonton TANDA PUTERA pawagam dengan memakai songkok.

Pawagam Terdekat : MBO Taiping Sentral / MBO Sitiawan
Waktu tayangan: 12.30PM/03.00PM/05.30PM/08.00PM/10.30PM



NBFX

Meskipun artikel yang diterbitkan disini adalah dibawah pengurusan Batu Kurau, anda dinasihati menapis setiap sumber untuk mencari kebenaran. Pihak Batu Kurau Kampungku Blogspot tidak bertanggungjawab diatas sebarang salahlaku dan komen anda di blog ini. Terima Kasih

0 comments:

Catat Ulasan

 

Copyright @ 2013 Batu Kurau Kampungku.