Selasa, 24 Januari 2012

Cuti Dah Habis




huh!...malasnya nak balik bandar... Haha, mesti ramai yang rasa macam tu kan?
Hehe..Admin S pun sama,..disaat hati berat meninggalkan kampung halaman takala rindu belum puas terubat. 


Tapi apa kan daya nak cari rezeki kan..hehe..terpaksa lah balik ke bandar juga..
Dalam hati yang sedih membawa kereta@motosikal dengan fikiran melayang...oppss!! Tunggu dulu, tali pinggang keselamatan dah pakai? Topi kledar dah ikat betul?  APA?? Owh..naik bas..bukan, admin S tanya dema yang balik dengan kenderaan sendiri noh..  Ingat..sedih-sedih juga, bila naik ke kenderaan, fikiran tu kne tukar ke mood pemanduan..hehe..(macam henpon plak nk select2 mood ni..hehe).


Kat atas jalan kena tumpu perhatian, jgn dok teriak sangat sebab cuti dah habis... Kat atas jalan tu bukan kita sokrang ja ada, ramai lagi orang lain...so jaga la keselamatan dema kalu dah tak sayang diri sendiri pun ok... Biar kita balik kampun hari tu dengan selamat ni kita balik ke bandar pun biar selamat..

Before mulakan perjalanan, cuba check dulu keta@moto tu.. Tayar ok?kalu dah botak g tukar, kalu kurang angin tiup la sampai kembung..haha..Air keta jangan lupa check.. MOTo? moto mana ada air,kalu nak check jugak check la air moto, pastu bungkuh tea"o"ais..hehe. Break yang paling penting, kang emergency susah plak.. Bila masuk ja dalam keta or nek moto tu, baca bismillah+doa naik kenderaan, kalu nak bagus lagi, baca ayatul Qursi... InsyaAllah semoga perjalanan kita selamat dan diredhai Nya..

Click Untuk Besarkan







Opps..ingat,bawa keta@moto biar berhati-hati...& bertimbang rasa ok.. Kita jumpa kat bandar ye.




p/s: Jalan mesti jam, so persiapkan mental dan fizikal ok..

NBFX

Meskipun artikel yang diterbitkan disini adalah dibawah pengurusan Batu Kurau, anda dinasihati menapis setiap sumber untuk mencari kebenaran. Pihak Batu Kurau Kampungku Blogspot tidak bertanggungjawab diatas sebarang salahlaku dan komen anda di blog ini. Terima Kasih

1 comments:

 

Copyright @ 2013 Batu Kurau Kampungku.