Khamis, 26 Januari 2012

Megaupload Ditutup !

Bagi mereka yang menggunakan khidmat  Megaupload.com sebagai tempat berkongsi file sekarang siap-siaplah gigit jari. Megaupload yang dikatakan mengandungi banyak kandungan-kandungan yang salah salah disisi undang-undang ,Megaupload akhirnya ditutup dan di siasat oleh FBI. Hal ini merupakan sebuah tuntutan dari industri yang merasakan dirugian dengan kebebasab ke “everything is here” bagi Megaupload itu.

Menurut Department of Justice di Amerika Syarikat, Megaupload dikatakan telah merugikan industri sebanyak USD 500 juta (RM 1.52374915 billion). Ini kerana Megaupload  mempunyai berjuta file-file yang dikatakan ‘ilegal’ seperti muzik, filem, dan file lainnya. Walaupun bermula di Hongkong tapi ternyata Megaupload memiliki sejumlah server yang terletak di Ashburn, Virginia dan  Amerika Syarikat. Megaupload bukan sahaja ditutup malah empat orang pengoperasi juga ditahan oleh pihak kerajaan.  Malah enam orang lagi di ‘cawangan’ lain juga di tahan.







 



NBFX

Meskipun artikel yang diterbitkan disini adalah dibawah pengurusan Batu Kurau, anda dinasihati menapis setiap sumber untuk mencari kebenaran. Pihak Batu Kurau Kampungku Blogspot tidak bertanggungjawab diatas sebarang salahlaku dan komen anda di blog ini. Terima Kasih

0 comments:

Catat Ulasan

 

Copyright @ 2013 Batu Kurau Kampungku.