Khamis, 19 Disember 2013

Malaysia Ebook - Document Online Finder [Mudah cari document]


Dikuasakan oleh Google, dan sememangnya memudahkan untuk kita mencari dokumen yang kita mahukan. Sistemnya "simple" tetapi ianya amat-amat berguna serta mudah untuk digunakan dan yang penting ianya dalah percuma.

Mungkin terdapat sistem yang hampir sama dengan MalaysiaEbook.tk, tetapi di MalaysiaEbook.tk ianya ternyata lebih teperinci dan mesra pengguna kerana ianya kan mencari hampir kesemua format dokumen yang disimpan dalam internet.


Apabila dikatakan ianya dikuasakan oleh Google, maka pretasi pencariannya adalah bagus sperti Google.

Beza antara mencari dokumen antara menggunakan Google dengan MalaysiaEbook.tk ialah dimana Google akan mencari semua jenis maklumat , ada blog, ada gambar, dan kadang-kadang ada yang tidak kena mengena dengan apa yang kita mahukan. Sebaliknya di MalaysiaEbook.tk, ianya akan menapis data yang diperolehi dari Google dengan hanya menunjukan hasil carian yang berbentuk dokumen (PDF,DOC,TXT.dll). Dan ini amat memudahkan dan menjimatkan masa kita sekiranya kita mahu mencari dokumen seperti e-book, borang, atau resepi-resepi masakan.

Mari cuba MalaysiaEbook.tk sekarang.


Gambar dibawah menunjukan perbezaan hasil carian ebook menggunakan Google dan MalaysiaEbook.tk









p/s:dipetik dari Tech-Komputer.blogspot [rakan blog facebook group]



NBFX

Meskipun artikel yang diterbitkan disini adalah dibawah pengurusan Batu Kurau, anda dinasihati menapis setiap sumber untuk mencari kebenaran. Pihak Batu Kurau Kampungku Blogspot tidak bertanggungjawab diatas sebarang salahlaku dan komen anda di blog ini. Terima Kasih

0 comments:

Catat Ulasan

 

Copyright @ 2013 Batu Kurau Kampungku.