Rabu, 18 Januari 2012

Wikipedia Blackout

 

Assalamualaikum..
Apo kabo semua... Ni hambo nak kabo lah bagi sapo-sapo yang tak tahu lagi mengenai Wikipedia.
Boleh kato lebih 90% maklumat yang kito slalu cari mesti kat Wikipedia kan? Tapi semua tahu tak yang Wikipedia ni merupakan web percuma yang tak dikenakan bayaran.

Kebanyakan sumber kewangan dema ni adalah duit sendiri dan sumbangan dari orang. Baru-baru ni dema ni ada menjalankan 'promosi' mengutip dana untuk Wikipedia..tapi biasalah orang nak hat pecuma ja...nak sumbang kedekut nak mapuh..

Disebabkan itu lah, khidmat Wikipedia ni ditergendalakan untuk menunjukan bahawa Wikipedia banyak membantu dalam memberi maklumat. Selain sebab itu, ianya juga disebabkan protes terhadap Kongres Amerika Syarikat mengenai undang-undang kebebasan internet.

Kalo tak cayo cer check la ni: Wikipedia


NBFX

Meskipun artikel yang diterbitkan disini adalah dibawah pengurusan Batu Kurau, anda dinasihati menapis setiap sumber untuk mencari kebenaran. Pihak Batu Kurau Kampungku Blogspot tidak bertanggungjawab diatas sebarang salahlaku dan komen anda di blog ini. Terima Kasih

1 comments:

  1. ni mogok la ni..hehe..bagus2...bersuara mcm ni la btl... sekurang-kurang nya xla trunkan bdera org len..hihihi... (jgn mrh kalu trasa)

    BalasPadam

 

Copyright @ 2013 Batu Kurau Kampungku.